Interview mit Nico Vink über den Launch von Reverse Components USA

Nachdem wir vor rund einem Monat über den USA-Launch des deutschen Herstellers Reverse Components
berichtet haben, meldet sich der Boss des „Shovel & Shred“ Teams noch einmal persönlich zu Wort. Der Freeride-MTB-Profi Nico Vink gibt jetzt Einblick über seine neue Arbeit als Reverse Components Ambassador und wie er den Launch der Firma in den USA zukünftig betreut. Wer mehr darüber erfahren will, das Team kennenlernen möchte oder einfach nur den Jungs dabei zuschauen will, wie sie massive Sprünge hinlegen, ist hier genau richtig:

Wer das eigentliche Promovideo für den USA Launch noch nicht gesehen hat sollte dies auch noch tun:

MUST WATCH: Nico Vink & Friends in Utah

 

Previous ArticleNext Article

Long Live Chainsaw – Trailer

Zu Ehren von Stevie Smith präsentiert Red Bull den neuen Trailer zu Long Live Chainsaw. Ein Film von Anthill der an das Leben des legendären Downhill Racer aus Kanada erinnern soll. #longlivechainsaw 

The untold, true story of mountain bike legend Stevie Smith.

Werbung

Werbung

Long Live Chainsaw reveals the true story of the meteoric rise, untimely death and long-lasting legacy of Canadian downhill mountain bike racer, Stevie Smith. From humble beginnings being raised by a single mom, Stevie’s unwavering belief not only propelled him to become the best in the world but inspired everyone he touched to follow their own impossible dreams.

The film is made with the full cooperation of the family and friends of Stevie Smith, who have given permission for this to be the first feature documentary about his life; Union Cycliste Internationale and numerous filmmakers, who have provided exclusive footage of his races and life; and the Stevie Smith Legacy Foundation, the charitable foundation established after his death to inspire and empower the next generation of underprivileged racers.

Presented by Red Bull Media House and Anthill Films in support of the Stevie Smith Legacy Foundation. Written directed and edited by Anthill Films with support from adidas Five Ten, SRAM, RockShox, Fox Racing, Cycles Devinci, Crankbrothers, Schwalbe, Shimano, Maxxis and Evil Bikes.

#longlivechainsaw

Visit anthillfilms.com to learn more

Specialized Gambit – Leichter Fullface mit DH Zertifizierung

Mit dem Gambit präsentiert der kalifornische Kulthersteller einen leichten Fullface Helm mit ordentlicher Belüftung und Downhill Zertifizierung. Alle Fakten zum Carbon Helm Gambit, erfahrt ihr hier.

In den letzten Jahren ist der Enduro Sport immer weiter gewachsen. Immer mehr Hobby und Profi Racer stoßen zu den Events dazu und versuchen zwischen dem Tape am schnellsten zu sein. Häufig wird aber zu den Stages hochgestrampelt und viele Veranstalter bestehen darauf, dass auch dann der Helm getragen werden muss. Da sich einige Uphill Sektionen ziehen, steil und anstrengend sind, kann das Ganze natürlich äußerst schwitzig und warm werden.

Darauf haben einige Hersteller reagiert. Die Helme müssen gut belüftet sein damit wir einen kühlen Kopf behalten und dürfen dabei nicht zu schwer sein. Specialized hat sich Gedanken gemacht und präsentiert nun den neuen Gambit.

Werbung

Werbung

Optik und Features

Den Gambit gibt es in drei verschiedenen Farben: oak green, white sage und black. Alle drei Helme sind in den Größen S, M und L erhältlich und sollen Kopfumfängen von 51cm – 62cm Platz bieten.

Aufgrund des neuen Integrated Fit Systems soll der Helm individuell an unterschiedliche Kopfformen und Kopfgrößen angepasst werden. Das Hinterkopf-Verstellsystem ermöglicht die Einstellung des Helm-Winkels, soll so für Komfort und den sicheren Sitz von Helm und Brille an Ort und Stelle sorgen. Dazu kommt, dass die vier Wagenpolster individuell verstellbar sind.

Das Visier wurde fest integriert und soll in seiner Position ausreichend vor äußeren Einflüssen Schutz bieten und ein großer Sichtfeld haben. Um im Falle eines Sturzes zusätzliche  Verletzungen zu vermeiden löst es sich aber vom Helm.

Material und Preise

Der Gambit ist aus einem Mix aus Carbon, Polycarbonat und fünf einzigartigen, Aufprallenergie-absorbierenden Stücken EPS-Schaum gefertigt. Außerdem ist der Gambit ASTM DH (1952) zertifiziert. Dabei bleibt das Gewicht trotzdem weit unten. Laut Specialized soll der Gambit in der Größe M auf ca. 640 Gramm kommen. Für einen Fullface Helm ist das natürlich sehr leicht.

Das Mips SL System wird von Specialized mit einem exklusiven, perforierten Innenleben kombiniert, dass die Atmungsaktivität erhöhen soll und gleichzeitig entstehende Feuchtigkeit abtransportiert.

Ein neues Designverfahren hat Specialized ein Maximum an Luftkanälen im Inneren des Helmes für optimalen Luftstrom und Ventilation ermöglicht. Das 4D Kühlsystem soll für einen konstanten Luftstrom bei jeder Geschwindigkeit sorgen.

Der Gambit ist ab 350 Euro bei Specialized erhältlich.

Weitere Informationen findet ihr auf: www.specialized.com

 

VIDEO: Gute Zeiten mit den Vanzacs und Zoo Boys

Die australisch/Neuseeländische Truppe rund um Ed Masters und Matt Walker präsentiert ihr neustes Video. Die Vanzacs wollen in diesem Edit zeigen wie viel Spaß es macht in einem Van um die Welt zu touren und mit den besten Freunden an den unterschiedlichsten Orten Fahrrad zu fahren. Good Times garantiert!

The Vanzacs is a small group of mates from Australia and New Zealand that wanted to take on the world and get away with it by the skin of their teeth. The Vanzacs and The Zoo Boys take an inside look at one of the most notorious crews in mountain biking and how they succeeded as professional riders and racers while never losing sight of the need to have fun along the way.

Werbung

Werbung

VIDEO: World Cup Recap mit dem Commencal – Muc Off Team

Myriam Nicole, Amaury Pierron und Thibaut Daprela gehören zu den schnellst Downhillfahrern der Welt. Die Drei nehmen uns im neuen Commencal Inside Line Video mit auf die World Cup Strecken der Saison 2021 und lassen die vergangenen Rennen noch einmal Revue passieren. 

Inside Line goes inside the mind, as Episode three delves into the critical mental game of our sport. We can see the mechanics and the muscles, but we can’t see the mind. Yet, it is perhaps the most crucial piece of the puzzle when it comes to delivering a race winning run. Come behind the scenes with the team at the Maribor World Cup where the heat is on, and follow the build-up to the biggest race of the year: the World Championships in Val di Sole. One race, one run, one chance. It takes a special strength of mind to perform under that pressure; very few truly understand it, fewer still have managed to achieve it. Watch Myriam Nicole, Amaury Pierron and Thibaut Daprela tackle the infamous Black Snake, and hear insight from two legendary World Champions, Steve Peat and Greg Minnaar, as they analyse our team’s chances and assess what it takes to win gold. If you want to know what it takes to win, this is for you. Step inside…

Werbung

Werbung

VIDEO: Fest Series 2021 Highlights mit 12 jährigem Shredder Raul

Die Fest Series in Malmedy gehört zu den Urgesteinen der Big-Air Freeride Events. Neben Nico Vink, Andreu Lacondeguy, Vinny T, Brage Vestavik und vielen weitere ging 2021 auch der 12-jährige Raul Schneeberger an den Start. 

Fest Sessions Malmedy We haven’t been the most fortunate with regards to the weather in 2021, After having a 4-day rain hold for Session Royal we had another 10-day rain hold for the Malmedy session. This year’s rider lineup was one of the heaviest we ever had in Malmedy and we were really looking forward to session the jumps with this crew. Andreu and Lluis Lacondeguy, Vinny T, Brage Vestavik, William Robert, Jaxson Riddle, Remy Morton, Szymon Godziek, Thomas Genon, Sergio Layos, Marcin Rot, Hannah Bergemann, CJ Selig, Kristoff Lenssens, Jeroen (Red Belge) Meersman, Nico Vink, Raul Schneeberger.

Werbung

Werbung

Riding big jumps requires perfect conditions for the jumps to work, so there‘s not much else to do but wait when the rain pours. Sometimes it gets super frustrating watching perfectly shaped jumps being rained on, but it’s part of the game. Luckily we built a new medium line in Bikepark Ferme Libert last year, and the crew got to enjoy riding the bike park. (We‘ll release a couple of raw videos from the park sessions the days following the highlight video).

After one week of riding the park and watching the big jumps being rained on, the weather forecast didn’t seem to improve so the crew split up, On Sunday most riders decided to return home due to other commitments. Nico, Remy, Hannah, Hanna, Marcin, Redbelge Raoul, Alois, Skye, and Oliver decided to drive 1000km south back to France to be able to ride the Royal hills line in perfectly dry conditions.

We planned two days of riding in Royal Hills before heading back to Malmedy, During those sessions in RH our minds got blown. Towed by Aloise Adamo, (one of the shapers of both lines) 12 years young Raul Schneeberger was working his way down the Royal Hills line. The fact that Raul was chipping away jump by jump wasn’t the most impressive but his approach, how calm, calculated, and mature he was riding the line impressed us the most. Raul made the jumps look easy with his effortless style. He cleared the line until the 24m left hip but was lacking some speed for the main set. That‘s when Nico offered to tow him in and Raul hit the main set at Royalhills after his 2nd or 3rd try following Nico. Raul didn’t get to ride the second last shark fin and the last jump at Royal Hills because we had a 5-day weather window coming up in Malmedy and on Wednesday we decided to head back to Belgium to finally hit the Malmedy line.

Returning to Belgium the conditions were looking good. We did some work on the jumps Thursday afternoon so they were good to go for an evening session. Unfortunately not all the riders managed to make it back to Malmedy due to other commitments but we ended up having a small but super solid crew. Andreu Lacondeguy, William Robert, Thomas Genon, Marcin Rot, Hannah Bergemann, CJ Selig, Jeroen (Red Belge) Meersman, Remy Morton, Nico Vink and Raul Schneeberger. After putting in a couple of weeks of hard work and watching the jumps being rained on for one week straight it felt beyond amazing to finally session the jumps with the crew. On Saturday evening, what was unthinkable 8 years ago happened. Raul had been up at the roll-in with us riding the warmup hip. He reached out to the crew and mentioned he was keen to hit the first set off the mainline. Nico offered to tow him in and after a couple of test runs, Raoul hit an 88-foot jump. This is one of the most special moments we ever witnessed at a fest event, The vibe was unreal. On Sunday’s session, Raoul was hitting the first set multiple times and started to eye up the 2nd and 3rd set of the line. The crazy thing was that Raoul was looking so calm and controlled on the jumps that it didn’t worry us that he was considering riding the second and third set of the line. Again Nico offered to tow Raoul in and after a couple of tries Raoul blew our minds again and he hit the biggest set of jumps of the world.

After all the waiting for the rain to pass, and things not working out, the 2021 edition of the Malmedy session turned out to be one of the best editions ever. Some next-level riding went down this year, Andreu Lacondeguy was throwing down, as usual, Thomas Genon absolutely killed it on his debut on the Malmedy jumps and William Robert stepped up the game by spinning one of the biggest jumps ever spun. Hope you all enjoy the video. The

Fest Series.